Τμήμα Ιστιοπλοΐας

Το τμήμα Ιστιοπλοΐας έχει σκοπό την προετοιμασία αθλητών για αγώνες τριγώνου αλλά και να μυήσει νέα και μεγαλύτερα παιδιά στην ιστιοπλοΐα. Είναι εφοδιασμένο με σκάφη κατηγορίας optimst, lazer και 4,70.


Τι είναι η Ιστιοπλοΐα Τριγώνου

Η ιστιοπλοΐα τριγώνου αφορά τα αγωνίσματα της ιστιοπλοΐας που λαμβάνουν χώρα γύρω από σημαδούρες. Ανάλογα με την κατηγορία του αγωνίσματος τα σκάφη ακολουθούν διαδρομή τραπεζίου, όρτσα-πρίμα, σλάλομ σε συνδυασμό με όρτσα πρίμα. Οι ολυμπιακές κατηγορίες εντάσσονται στην ιστιοπλοΐα τριγώνου. Οι αποστάσεις ανάμεσα στις σημαδούρες είναι έως και 1.5 ναυτικό μίλι ανάλογα με την κάθε κατηγορία και νικήτρια ομάδα είναι εκείνη η οποία θα τερματίσει πρώτη. Στην ιστιοπλοΐα τριγώνου δεν λαμβάνονται υπόψη οι χρόνοι, αλλά η σειρά τερματισμού, αφού τα σκάφη που αγωνίζονται είναι της ίδιας ακριβώς κατηγορίας. 


Ιστιοπλοΐα Τριγώνου / 470


Τι είναι το σκάφος 470

Η κατηγορία 470 είναι ολυμπιακή κατηγορία και αφορά άνδρες και γυναίκες ανεξαρτήτου ηλικίας. Έχει κινητή καρίνα, μήκος 4 μέτρα και 70 εκατοστά, έχει τρία πανιά, τη μαίστρα, το φλόκο και το μπαλόνι και το συνολικό του βάρος είναι 120 κιλά.

Στο 470 οι δύο αθλητές - αθλήτριες συνήθως ζυγίζουν 120-145 κιλά. Οι αθλητές-αθλήτριες του 470 πρέπει να έχουν διαφορετικές δεξιότητες και σωματότυπο ανάλογα με τη θέση που έχει στο σκάφος. Συγκεκριμένα ο κυβερνήτης-κυβερνήτρια του σκάφους είναι απαραίτητο να έχει καλή αερόβια ικανότητα, μυική δύναμη στα χέρια (λόγω χειρισμού του μεγάλου πανιού των όρτσα, μαίστρα). Το ύψος του αθλητή δεν αποτελεί κριτήριο που επηρέζει την απόδοσή του με προϋπόθεση ότι το βάρος του κυμαίνεται στα 58-65 κιλά.

Το πλήρωμα είναι απαραίτητο να έχει επίσης καλή αερόβια ικανότητα σε συνδιασμό με ευλυγισία. Το ύψος στη συγκεκριμένη θέση είναι πλεονέκτημα διότι μπορεί να ελέγχει καλύτερα την κλίση του σκάφους για την οποία είναι υπεύθυνο. Το πλήρωμα απαιτείται να έχει μεγάλη σωματική δύναμη στα χέρια (για να ελέγχει το πανί των πρύμα, μπαλόνι) αλλά και στα πόδια διότι όλη η κίνηση του σώματος του ελέγχεται από αυτά.

Οι δυο αθλητές-αθλήτριες συνεργάζονται αρμονικά, ώστε να είναι συντονισμένες όλες οι κινήσεις τους μέσα στο σκάφους, σαν να είναι ένα άτομο, ενώ παράλληλα συνεργάζονται στην τακτική και στρατηγική του αγώνα.

Σε άλλα πληρώματα ο κυβερνήτης λαμβάνει αποφάσεις με τη βοήθεια των πληροφοριών του πληρώματος και σε άλλες ομάδες ο κυβερνήτης είναι υπεύθυνος της ταχύτητας του σκάφους και το πλήρωμα αναλαμβάνει την τακτική και στρατηγική του αγώνα. Κάθε ομάδα έχει τις δικές του ισορροπίες και καλό είναι να υιοθετεί τον προσωπικό του τρόπο λειτουργίας ανάλογα με τις δεξιότητες κάθε μέλους.

Το 470 είναι μια πολύ καλή επιλογή για αθλητές-αθλήτριες που έχουν κάνει ήδη 420 και έχουν μάθει τις βασικές αρχές συνεργασίας ενός πληρώματος αλλά και τις διαφορετικές δεξιότητες των θέσεων του κυβερνήτη και του πληρώματος.

Το 470 είναι η πιο αποτελεσματική δασκάλα των διθέσιων σκαφών για τεχνικούς λόγους αλλά και για λόγους συνεργασίας και είναι γνωστό ως η "βασίλισσα" των σκαφών με πλήρωμα δύο ατόμα λόγω των μεγάλων διεθνών επιτυχιών των καταξιωμένων αθλητών της κλάσσης σε  άλλες  κατηγορίες ολυμπιακές και μη.